Yhdistyksen logo

Eurajoen Vesiensuojeluyhdistys ry:n logon on suunnitellut euralainen Jasmin Rikkonen. Hän on Euran lukiosta keväällä 2018 valmistuva abiturientti, joten kevät kuluukin ylioppilaskirjoituksiin valmistautuessa. Lukion jälkeen Jasmin aikoo hakea yliopistoon opiskelemaan politiikan tutkimusta. Kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin heräsi vaihto-oppilasvuonna Yhdysvalloissa, ja tämän jälkeen Jasmin onkin ollut mukana lukion opiskelijakuntatoiminnassa sekä Euraan 2018 perustetussa nuorisovaltuustossa.

Jasmin on aina ollut kiinnostunut taiteen eri muodoista, mutta viime vuosina vesivärimaalaus on noussut yli muiden. Sen vuoksi hän toteuttikin logon kyseisellä tekniikalla. Töissään hän pyrkii nostamaan esille itselleen tärkeitä arvoja, kuten ympäristön hyvinvoitia. Lukion kuvataiteen diplomityön aiheeksi hän valitsi yhteiskunnaliset pelot ja rajasi aiheensa käsittelemään saastumista.

Jasmin pitää ympäristönsuojelua tärkeänä, ja siksi hän halusi suunnitella logon paikalliselle vesiensuojeluyhdistykselle. Logoa suunnitellessa hän halusi tuoda esille Eurajoen ideaalitilanteen. Taimen symboloi puhtaampaa Eurajokea, jossa kalakannat eivat ole uhattuina saastumisen vuoksi.

Petra Matikka

28.1.2018